بریک یونیت یاسکاوا (Yaskawa Bracking Unit)
در سیستم کنترل سرعت فرکانس متغیر، روش اصلی کاهش سرعت با کاهش تدریجی فرکانس داده شده حاصل میشود. هنگامی که اینرسی سیستم درگ زیاد باشد، سرعت سقوط موتور با سرعت سنکرون موتور مطابقت نخواهد داشت، یعنی سرعت واقعی موتور بیشتر از سرعت سنکرون آن است. در این زمان، جهت خط میدان مغناطیسی میدان مغناطیسی دوار سیم پیچ روتور موتور و سرعت ثابت موتور در حال کار، برعکس است. نیروی الکتروموتور القایی و جهت جریان سیم پیچ روتور نیز مخالف هستند. گشتاور الکترومغناطیسی تولید شده برخلاف جهت چرخش موتور است. موتور دارای گشتاور منفی خواهد بود. در این زمان، موتور در واقع یک ژنراتور است و سیستم در حالت ترمز احیاکننده قرار دارد، انرژی جنبشی سیستم درگ به باس DC اینورتر باز میگردد، به طوری که ولتاژ باس DC به طور مداوم در حال افزایش است. حتی رسیدن به سطح خطرناک(آسیب اینورتر و غیره) امکان پذیر است.