وضعیت نمایش | نوع خطا | آلارم | خطا | دلیل |
bb |
Base Block فانکشن اصلی |
0 | فانکشن Base Block نرم افزار به یکی از ورودیها اختصاص داده شده و آن ورودی در حالت قطع است. در این شرایط درایو فرمان راه اندازی دریافت نمیکند. | |
CF |
control fault خطا در بخش کنترل |
0 |
بیشتر از 3 ثانیه میزان گشتاور از مقدار تنظیم شده فراتر رفته است. در حالت وکتور کنترل حلقه باز ممکن است:
|
|
cpf02 to cpf24 |
Control circuit fault خطا در مدار کنترل |
0 | مشکلی در مدار کنترلی درایو وجود دارد. | |
EF0 |
Option external fault خطا خارجی آپشنال |
0 | 0 | خطای خارجی توسط کنترل کنندهی بالادست و از طریق برد آپشنال فعال شده باشد. |
EF |
External fault خطای خارجی |
0 | فرمان چپگرد و راستگرد به طورهمزمان و بیشتر از 500 میلی ثانیه فعل شدهاند. این هشدار موتور را در حال توقف قرار میدهد. | |
EF1 to EF6 |
External faults خطای خارجی |
0 | 0 | فرمان خطای خارجی توسط یک دستگاه دیگر به یکی از ورودیهای دیجیتال S1 تا S7 اعمال شده است. ممکن است ورودیهای دیجیتال نیز اشتباه تنظیم شده باشند. |
GF |
Ground fault خطای زمین |
0 | میزان جریان نشتی از 50 درصد جریان نامی درایو بیشتر شده است. در این حالت ممکن است عایق کابلها یا موتور آسیب دیده باشد. این خطا بعلت ظرفیت خازنی بسیار بالا در خروجی درایو نیز ظاهر میشود. | |
Hbb |
Safe disable قطع ایمن |
0 | هردو ورودی قطع ایمن یا Safe Disable باز شدهاند. در این حالت خروجی درایو قطع شده و دیگر فرمان راه اندازی دریافت نخواهد کرد. | |
HbbF |
Safe disable fault اشکال در قطع ایمن |
0 |
در صورتی که یکی از ورودیهای قطع ایمن یا Safe Disable نیز جدا شده باشد درایو در حالت توقف قرار خواهد گرفت. به صورت نرمال باید هردو ورودی قطع ایمن جدا شود. در این حالت ممکن است:
|
|
LF |
Output phase loss قطع فاز در خروجی |
0 | کابل خروجی قطع شده و یا سیم بندی موتور آسیب دیده است. ممکن است اتصال سست در خروجی درایو وجود داشته و یا موتور متصل شده به آن بسیار کوچک باشد. موتورهای با جریان کمتر از 5 درصد جریان نامی درایو ممکن است باعث بروز اشکال در بخش حفاظتی شوند. | |
oC |
over current اضافه جریان |
0 |
این موارد ممکن است باعث بروز این خطا شوند:
|
|
oH or oH1 |
heatsink overheat اضافه درما در هیت سینک |
0 | 0 |
این موارد ممکن است باعث بروز این خطا شوند:
|
oL1 |
motor overload اضافه بار موتور |
0 |
این موارد ممکن است باعث بروز این خطا شوند:
|
|
oL2 |
drive overload اضافه بار شدن درایو |
0 |
این موارد ممکن است باعث بروز این خطا شوند:
|
|
ov |
DC overvoltage اضافه ولتاژ باس DC |
0 | 0 |
این موارد ممکن است باعث بروز این خطا شوند:
|
PF |
Input phase loss قطع فاز در ورودی |
0 |
این موارد ممکن است باعث بروز این خطا شوند:
|
|
rr |
braking transistor fault خطای معیوب شدن ترانزیستور |
0 | معیوب شدن ترانزیستور داخلی ترمز | |
rUn |
During Run 2, Motor Switch Command Input دستور سوئیچ موتور |
0 | صادر کردن فرمان تعویض الگوی کارکرد موتور در هنگام گردش موتور(RUN) | |
Uv |
Undervoltage افت ولتاژ |
0 |
|
|
uv1 |
DC undervoltage افت ولتاژ باس DC |
0 | 0 | کاهش ولتاژ باس DC به کمتر از مقدار تنظیم شده در پارامتر L2-05 باعث بروز این اشکال میشود. این اشکال میتواند بعلت افت ولتاژ، قطع فاز یا ضعیف بودن منبع ورودی رخ بدهد. |
uv2 |
Controller undervoltage افت ولتاژ در بخش کنترل |
0 | پائین بودن ولتاژ بخش کنترل درایو باعث بروز این خطا میشود. | |
uv3 |
DC charge circuit fault اشکال در مدار شارژر |
0 | مدار تامین کننده ولتاژ باس DC یا شارژر یا یکسو کننده دچار اشکال شده است. |
خطا در تنظیم پارامترها
خطاهای عمومی اینورترهای یاسکاوا | خطاهای عمومی اینورترهای یاسکاوا | خطاهای عمومی اینورترهای یاسکاوا
وضعیت نمایش |
نوع خطا |
دلیل |
اصلاح |
oPE01 |
oPE01 |
جریان یا ظرفیت درایو و مقدار تنظیم شده در پارامتر o2-04 مطابقت ندارند. |
پارامتر o2-04 را درست تنظیم کنید. |
oPE02 |
oPE02 |
پارامترها خارج از رنج مجاز تنظیم شدهاند. |
پارامترها را به درستی تنظیم کنید. |
oPE03 |
oPE03 |
فانکشنهای نامناسب یا متناقط برای ورودی H1-01 تا H1-06 تنظیم شده است. به عنوان مثال:
|
ابتدا تنظیمات اشتباه را اصلاح کنید. در صورت مرتفع نشدن مشکل باید به راهنمای کامل مراجعه کنید. |
oPE05 |
oPE05 |
منبع فرمان راه اندازی B1-02 یا فرکانس مرجع B1-01 روی عدد 3 تنظیم شده در صورتی که کارت آپشنال نصب نشده باشد. درصورت تنظیم فرکانس مرجع به صورت پالس و عدم تنظیم 0 در پارامتر H6-01 نیز این خطا نمایش داده میشود. |
|
oPE07 |
oPE07 |
تنظیمات ورودیهای آنالوگ H3-02 و H3-10 و توابع PID با یکدیگر مغایرت دارند. این خطاها نیز باعث ظاهر شدن این کد خواهد شد: · تنظیم H3-02 و H3-10 روی مقدار یکسان · توابع PID همزمان به ورودیهای آنالوگ و ورودی پالس اختصاص داده شده باشند. |
ابتدا تنظیمات اشتباه را اصلاح کنید. در صورت مرتفع نشدن مشکل باید به راهنمای کامل مراجعه کنید. |
oPE08 |
oPE08 |
این خطا هنگام تنظیم یک فانکشن که نمیتواند در روش کنترلی انتخابی به کار گرفته شود، ظاهر خواهد شد. گاهی پس از تغییر در روش کنترلی این خطا ظاهر میشود. |
ابتدا تنظیمات اشتباه را اصلاح کنید. در صورت مرتفع نشدن مشکل باید به راهنمای کامل مراجعه کنید. |
oPE10 |
oPE10 |
الگوی V/F تنظیم شده نادرست است. |
برای رفع این خطا ابتدا تنظیمات الگوی v/f را چک کنید.در صورت مرتفع نشدن مشکل باید به راهنمای کامل مراجعه کنید. |
خطاهای اینورتر یاسکاوا (Yaskawa) در زمان Auto-Tuning
درایو یاسکاوا(Yaskawa) مجهز به قابلیت برداشت خودکار اطلاعات الکتروموتور است. در صورت بروز خطا هنگام Auto-Tuning یا صحیح نبودن مقادیر وارد شده ممکن است کدهای زیر روی صفحه نمایش درایو ظاهر شوند. خطاهای عمومی اینورترهای یاسکاواخطاهای عمومی اینورترهای یاسکاوا
وضعیت نمایش |
نوع خطا |
دلیل |
اصلاح |
Er-01 |
Er-01 |
خطای در دیتای موتور: اطلاعات ورودی موتور مانند به عنوان مثال فرکانس و سرعت پایه متناسب قابل قبول نیستند. |
اطلاعات را مجدد در درایو تنظیم کرده و یا پروسه Auto-Tuningرا تکرار کنید. |
Er-02 |
Er-02 |
خطای جزئی یا کم اهمیت یا Minor بعلت اشکال در سیم بندی یا سنگین بودن بار متصل شده به الکتروموتور |
سیم بندی و بار را کنترل کنید. در نظر داشته باشید که هنگام Auto-Tuning باید بار از الکتروموتور جدا شود. |
Er-03 |
Er-03 |
در پروسه Auto-Tuning دکمه Stop فشار داده شده است. |
پروسه برداشت خودکار اطلاعات را تکرار کنید. |
Er-04 |
Er-04 |
خطا در مقدار مقاوت بعلت:
|
|
Er-05 |
Er-05 |
خطا در مقدار جریان بی باری بعلت:
|
|
Er-08 |
Er-08 |
خطا در مقدار لغزش بعلت:
|
|
Er-09 |
Er-09 |
خطا هنگام شتاب گیری بعلت راه اندازی نشدن موتور در زمان تنظیم شده |
|
Er-11 |
Er-11 |
|
|
Er-12 |
Er-12 |
اشکال در اندازه گیری جریان بعلت:
|
|
end1 |
End1 |
آلارم جریان نامی بعلت:
|
|
end2 |
End2 |
هشدار اشباع هسته آهنی موتور بعلت:
|
|
end1 |
End3 |
|